Üniversitemizden Sosyal Medyada Büyük Başarı

İstanbul Üniversitesi, sosyal medya ölçümleme platformu SocialBrands sıralamasında ilk 100’e girme başarısı elde etti.

Markalara ait sosyal medya platformlarının hayran sayısı, ileti ve etkileşim durumları ve diğer markalara kıyasla konumlarının hesaplandığı sıralamada, İstanbul Üniversitesi eğitim kategorisinde Twitter kullanım performansı ile zirvede yer aldı.

Üniversitemiz Top 100 Listesinde Yer Aldı

İstanbul Üniversitesi; çağımızın en önemli medya platformlarından birisi olan ve kullanımı kurumsal iletişim profesyonelliği gerektiren sosyal medya performansı ile başarılarına bir yenisini daha ekledi. Markaların sosyal medya performanslarını veriye dayalı olarak ölçümleyen “SocialBrands: Sosyal Medya Marka Endeksi” sıralamasında, İstanbul Üniversitesi Şubat 2020 itibariyle Top 100 listesinde yer aldı.


İstanbul Üniversitesi Twitter Performansıyla Zirvede

1-31 Ocak 2020 dönemi aralığında birçok sektörden 48 bin 564 sosyal medya hesabını inceleyen SocialBrands, markaların tüm sosyal medya performans göstergelerini bir arada değerlendirdi. Markalara ait Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarının ölçümlenmesiyle ortaya koyulan verilere göre; İstanbul Üniversitesi Top 100 listesinde tüm sektörler değerlendirmesinde 74’üncü olurken, eğitim kategorisinde 69 bin 582 kişilik takipçi sayısı ve 73 bin 927 etkileşimle 84 puan alarak Twitter’da en iyi performans gösteren eğitim kurumu oldu.


Başarı Getiren Sosyal Medya Stratejisi

Twitter’daki başarısını tüm sektörler değerlendirmesinde de 3’üncü olarak sürdüren İstanbul Üniversitesi; üniversiteler kategorisinde Facebook’ta 117 bin 464 kişilik hayran kitlesi ve 1443 etkileşimle 57 puan alarak 17’nci, Instagram’da ise 23 bin 178 takipçi ve 3 bin 609 etkileşimle 58 puan alarak 64’üncü oldu.

İstanbul Üniversitesi, Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından yönetilen sosyal medya hesaplarında haber, duyuru, etkinlik, fotoğraf ve videoları günün 24 saati anlık olarak paylaşıyor. Ayrıca öğrencilerin üniversiteye aidiyetlerini pekiştirmek amacıyla paylaşımlar da gerçekleştiriyor.


Ölçümleme Nasıl Yapılıyor?

SocialBrands verileri, BoomSocial tarafından açık kaynaklardan derlenen sosyal medya verilerinden hazırlanıyor. Tüm veriler, ilgili sosyal medya kanalları tarafından herkese açık olarak paylaşılan sayfa istatistiklerinden elde ediliyor. Sayfanın hayran sayısı, ileti kullanımı, iletilerin aldığı etkileşimler, etkileşim türleri, etkileşim yoğunluğu ve sektöründeki diğer markalara kıyasla durumu, puanlamayı etkileyen en önemli kriterleri oluşturuyor.

Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Haber: Tuğçe AYÇİN
İÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü



Galeri