RTÜK ve TÜİK’in Katıldığı Derin Masa Kolokyumlarının Üçüncüsü Gerçekleştirildi
İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) tarafından, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) iş birliği ile düzenlenen Derin Masa Kolokyumlarının üçüncüsü, 16 Ocak’ta İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası Oval Salon’da gerçekleştirildi.
Sektörel sorunlara bilimsel bakış açısı getiren Derin Masa Kolokyumları devam ediyor. “Reklamverenler için sürdürülebilir medya ekosisteminde büyüme” alt başlıklı Derin Masa Kolokyumu 3, İSTARMER Müdürü Doç. Dr. Haluk Zülfikar, RTÜK Başkan Vekili Şemsettin Gürpınar ve TÜİK Başkan Danışmanı ve Özel Kalem Müdürü Dr. Orçun Aydın’ın yürütücülüğünde, akademisyenlerin ve reklamverenlerin katılımıyla yapıldı.
“İstanbul Üniversitesi Multidisipliner Bir Güce Sahip”
Kolokyumun açılış konuşması kapsamında söz alan Doç. Dr. Zülfikar, veri dünyasının değişen kuralları ve değişen profilin tanımlanmasının güç hale gelmesi hakkında açıklamalarda bulundu. “Günümüzde artık sayısal veri diye tabir ettiğimiz verilerin dışında görüntü ve ses analizi yaparak veri elde ediyoruz” şeklinde konuşan Doç. Dr. Zülfikar, bütün veri türlerinin entegre olduğu bir sürecin yaşandığını belirterek, “İstanbul Üniversitesi multidisipliner bir yapıya erişti ve bu gücün kullanılabilir hale getirilmesi oldukça önemli. Multidisipliner çalışma prensibi görselle bütünleşince, reklam sektörünün yenilikçi liderleriyle bilimi bir araya getirmek istedik” ifadelerini kullandı.
“RTÜK Konusundaki Yanlış Algıları Değiştirmek İstiyoruz”
Doç. Dr. Zülfikar’ın konuşmasından sonra Şemsettin Gürpınar söz aldı. RTÜK olarak özel sektör, kamu ve akademi birlikteliğine önem verdiklerini kaydeden Gürpınar, sorunlara kamu olarak nasıl çözüm getirebilecekleri konusu üzerine değerlendirmelerde bulundu. RTÜK’ün düzenleme ve denetleme yetkisi olduğunu belirten Gürpınar şu şekilde konuştu: “Ülkemizde RTÜK ile ilgili yanlış bir algı var. Biz bu algıyı değiştirmek istiyoruz. Yapılan yayınların, yayın öncesinde denetlenmesi gibi bir durum söz konusu değil. Yayın sonrası inceleme ve gerekirse uyarı yapıyoruz.”
“Üniversitenin, Özel Sektör ve Kamuyla İlişkisi Her Zaman Öğreticidir”
Gürpınar’ın ifadelerini tamamlamasının ardından İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu konuşmasını gerçekleştirdi. Bu tarz toplantıları çok önemsediklerini vurgulayan Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu, bir üniversitenin özel sektörle ve kamuyla olan ilişkisinin her zaman öğretici olduğunu söyleyerek, “Üniversitelerin kendi içine kapalı olmaması gerekiyor. Dışarıya temas bir üniversite için çok önemli” dedi. İstanbul Üniversitesi bünyesinde çok önemli akademisyenlerin ve birçok farklı programın bulunduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu, bu değerlerin, toplumla, özel sektörle ve kamuyla ilişki kurulunca anlam kazandığını aktardı. Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu konuşmasını İstanbul Üniversitesi hakkında sayısal bilgiler vererek tamamladı.
Kolokyumda Önemli Konular Ele Alındı
Açılış konuşmalarının ardından kolokyuma geçildi. Kolokyumda; dijital datalar, görsel çalışmalar, yazılı basındaki uygulamalar ve içeriklerin analiz edildiği ve bu analizlerin sonucunda stratejik boyutlarda ölçüm hatalarının yapıldığının tespit edildiği aktarılarak hızlı değişimlerden kaynaklı sorunlar vurgulandı. Sorunlara karşı kurumlar olarak nasıl çözümler geliştirilebileceğinin ele alınmasının ardından, kamunun sektöre yardımcı olabilmek için daha büyük araştırmalar yapabileceği önerisi getirildi. Büyük veri ve veriyi analiz edecek insan kaynağının önemine dikkat çekilerek veri analizcilerinin yetiştirilmesi gerektiğinin aktarıldığı kolokyumda üzerinde durulan bir diğer konu da z kuşağının bireysel çalışma ve girişimcilik eğilimi oldu.
Kolokyum; özel sektör, kamu ve akademi temasında sürdürülebilirlik gerekliliğinin vurgulanması ve toplantı sonuçlarının en kısa sürede bir rapor haline getirilerek kamuoyu ile paylaşılacağının aktarılmasının ardından sona erdi.
Kolokyumdaki Katılımcılar
• Ayşe Akalın- Eczacıbaşı (RVD Başkan Yardımcısı)- Medya Planlama ve Satın Alma Müdürü
• Alkan Eraltan- Yıldız Holding- Pazarlama Servisleri Grup Direktörü
• Faruk Emre Koçuk- İş Bankası- Kurumsal İletişim Birim Müdürü
• Burcu Tokcan- Garanti Bankası BBVA- Marketing Communication & Media Manager
• Büşra Cinisli- Garanti Bankası BBVA- Marketing and Social Media Senior Manager
• Ayşegül Aydoğan- Gameloft- Satış ve Pazarlama Müdürü
• Bahadır Tomaç- Arçelik- Consumer- Insight Manager
• Birol Güven- Mint Prodüksiyon- Sahibi
• Elvan Yetkin- Türkiye Sigortacılar Birliği- Kurumsal İletişim
• Erdem Tolon- Kantar Medya- Genel Müdür Yardımcısı
• Özlem Sezgin- Baysal Sezgin Law Office- Yönetici Ortağı
• Soner Şeker- Mobil Pazarlama Birliği- MMA Türkiye ve MEDA Pazarlama Müdürü
• Bahadır Akçeşme- Mobil Pazarlama Birliği-MMA Corporate Communication on Manager
• Hüseyin Asım Özkurt- Gencallar- Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü
• Şemsettin Gürpınar- RTÜK
• Ayhan Öztürk- RTÜK
• Neslihan Olcay- Wavemaker CEO
• Banu Barbarosoğlu- sahibinden.com
• Dr. Orçun Aydın- TÜİK
• Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu- İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
• Prof. Dr. Emrah Cengiz- İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü
• Prof. Dr. Halim İşsever- İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi
• Prof. Dr. Mehmet Hakan Satman- İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
• Doç. Dr. Özlem Sertel Berk- İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü
• Doç. Dr. Haluk Zülfikar- İSTARMER Müdürü- İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
Haber: Tuğçe AYÇİN
İÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü